Po dwóch tygodniach przerwy, pod Barceloną rusza druga, czterodniowa sesja testowa, podczas której ekipy powinny rozpocząć na szerszą skalę testowanie możliwości swoich nowych maszyn.
Dwa tygodnie temu w Jerez najszybszy okazał się zespół Mercedes, który testował jednak ubiegłoroczny bolid W02. Ekipa z Brackley na krótko przed rozpoczęciem dzisiejszej sesji testowej oficjalnie pokazała swój nowy bolid, W03, który w ubiegłym tygodniu przeszedł na torze w Silverstone shakedown, a dwa dni temu na torze Catalunya odbył pierwsze prywatne testy.
Wśród ekip, testujących nowe bolidy, najszybszy w Jerez okazał się Lotus, wraz ze swoją nową konstrukcją E20. Ciężko jednak uwierzyć w dramatyczny spadek formy Red Bulla, który cały czas zdaje się ukrywać swoją realną formę.
Poniżej przedstawiamy składy ekip na poszczególne dni testów na Circuit de Catalunya, a powyżej prezentujemy coś dla miłośników techniki związanej z F1, a konkretnie ideę działania tzw. W-Ductu, którego pionierem jest ekipa Mercedesa, a który ma być odpowiedzią na zakaz FIA dotyczący stosowania znanego z poprzedniego sezonu F-ductu.
Zespół wtorek środa czwartek piątek Red Bull Vettel Vettel Webber Webber McLaren Hamilton Hamilton Button Button Ferrari Alonso Alonso Massa Massa Mercedes Schumacher Rosberg Schumacher Rosberg Lotus Grosjean Grosjean Raikkonen Raikkonen Force India Hulkenberg Hulkenberg di Resta di Resta Sauber Perez Perez Kobayashi Kobayashi Toro Rosso Ricciardo Ricciardo Vergne Vergne Williams Senna Bottas Maldonado Maldonado Caterham Kovalainen Pietrow Pietrow Kovalainen Marussia Pic Pic Glock Pic
21.02.2012 09:09
0
Podobno RBR dlej wykorzystuje spaliny. Tak przynajmniej podaje Jean-Francois Caubet z Renault Sport F1. Moje pytanie jest takie czy to możliwe żeby przedstawiciel Renault informował media o tym że RBR ominął przepisy i dalej wykorzystuje spaliny, a to dzieki temu że marka im pomogła w czymśc przy silnikach. Kolejne pytanie jest taki czy inne zespoły wykorzystujące silniki Renault się połapią o co chodzi jeśli coś zostało zmienione w silnikach. Nie wiem czy jest to celowy zabieg na poprawienie wizerunku marki, czy tylko próba zamaskowania czegoś? Skoro jak twierdzą zrobili coś dla RBR to czemu by nie zdradzić reście co w trawie piszczy z grona zespołów z silnikiem Renault.
21.02.2012 09:11
0
1. RoyalFlesh F1 Czytałem o tym podejrzane to wszystko?
21.02.2012 09:20
0
Jaki jest najlepszy czas uzyskany w Barcelonie rok temu?
21.02.2012 09:24
0
ok. juz wiem 1:22,625
21.02.2012 09:26
0
2. rumburak Właśnie dziwi mnie to że podają to do mediów. Rok temu też im Renault pomogło w mapowaniu jednostki napędowej ale się tak nie obnosili. 3. mattimek Szkoda zachodu na takie porównania bo : 1. Inne opony 2. Inne warunki atmosferyczne 3. Zmiany techniczne w bolidach 4. No i może o czymś czego nie wiemy np. zmiany natorz.
21.02.2012 09:33
0
5. RoyalFlesh F1 Wcale nie szkoda. Przynajmniej będzie wiadomo czy wyścigi będą trwały dłużej czy krócej niż rok temu ;) Jedynie inna pogoda może zamazać obraz sytuacji. A propos, jaka pogoda nad torem?
21.02.2012 09:39
0
6. mattimek ,,Przynajmniej będzie wiadomo czy wyścigi będą trwały dłużej czy krócej niż rok temu" LITOŚCI :0 Jeśli przewidzisz każdy SC to z pewnością po testach będziesz wiedział ile będzie trwał wyścig, no i pewnie ani jedna ekipa nie poprawi bolidu do Barcelony.
21.02.2012 09:44
0
7. RoyalFlesh F1 Wiesz co to jest ironia?
21.02.2012 09:52
0
1. RoyalFlesh F1 Tez o tym czytałem tylko że przepisy są dosyć sprecyzowane - ostatnie 100mm wydechu musi być skierowane ku górze pod kątem nie mniejszym niż 10º a nie większym niż 30º , wiec na dyfuzor dmuchać nie mogą ,tuż po prezentacji Ferrari czytałem o tym że zespoły będą tymi spalinami dmuchać na tylne skrzydło . Mi się zdaję że jest to celowe odwrócenie uwagi od tego wlotu powietrza na nosie w RB8 oraz wlotów powietrza w sekcjach bocznych w E-20 ,mają największe z całej stawki ,krążą plotki że w tych wlotach też są ukryte kanały które mają prowadzić wzdłuż kadłuba i dmuchać na dyfuzor .Jak na razie to tylko plotki . Ale to zdjęcie daje do myślenia http://www.for mula1.com/wi/sutt on/2011/dms1206fe 207.jpg Jeden wlot do dmuchania kokpitu, a drugi zdaje się że dmucha pod podłogę .
21.02.2012 10:49
0
http:// www. f1today. nl/fotos/ 19657. html Czy ktoś wie co to jest i do czego potrzebne??
21.02.2012 10:51
0
napiszę to dość lakonicznie: Oby ta dziura w RBR8 na przedzie nie była powodem kolejnego nudnego sezonu, który lada moment się rozpocznie :O)
21.02.2012 11:01
0
10. admin07 sprawdzają efektywność dyfuzora.
21.02.2012 11:04
0
ok dziękuję
21.02.2012 12:06
0
Bardzo dobry live timing z testów : http://f1tests.co.cc/2012.php
21.02.2012 12:20
0
co jest z lotusem? czemu nie jeździ??
21.02.2012 12:23
0
15. admin07 testują... twoją cierpliwość
21.02.2012 12:24
0
tracą nie potrzebnie czas
21.02.2012 12:26
0
może mają zaje...sty bolid że wolą go ukrywać przed innymi ekipami :)))
21.02.2012 12:26
0
może mają tak zaje...sty bolid że wolą go ukrywać przed innymi ekipami :)))
21.02.2012 12:27
0
raczej Grosjean uczy się toru bo nie pamięta jak się tu jeździ............
21.02.2012 12:40
0
Marussia natomiast imponuje pracowitością. W tym tempie zrobią chyba ze 150 kółek Niestety ich "fastest lap" nie powala na kolana
21.02.2012 12:48
0
Lopez tak się chwalił niezawodnościa LOTUSA na pierwszych testach, może to już nieaktualne?
21.02.2012 12:50
0
@14 -Eset NOD 32 zablokował mi dostęp do tej strony! Wirusy!!!
21.02.2012 12:51
0
oglądam faktycznie od kiedy jeżdzi Kubica ale zawodność lotusa jest dziwna i za duzo marketingu w tym wszystkm jest. Testy są ważne i szukanie odpowiedniego zrozumienia samochosu...
21.02.2012 12:54
0
23. URAN Strona jest w porządku
21.02.2012 13:05
0
22. szpeniopro Z tego co pamiętam to był niezawodny, chyba że masz inne informacje. Tak to jest aktualne na pierwszych testach bolid był niezawodny. Teraz mamy kolejne testy.
21.02.2012 14:07
0
DO REDAKCJI !!! Czemu takie materialy jak ten filmik umieszczane sa przy okazji innego artykulu? Mysle ze wiekszosc z czytelnikow pominela go i uznala za jakas reklame. A jest to naprawde bardzo ciekawy material dla mnie jako inzyniera i bardzo bym prosil o wiecej takich informacji. A moze jakis dzial techniczny utworzycie gdzie temu podobne materialy czy felietony bedziecie zamieszczac. Pozdrawiam
21.02.2012 14:25
0
@25 -skąd ta pewność? Jakiego masz antywira? To, że nic nie wykrywa, nie znaczy, że nie ma tam jakiegoś syfa!
21.02.2012 14:44
0
28. URAN - u mnie strona chodzi bez problemu, a mam Nortona.
21.02.2012 14:47
0
23@ mam eset nod 32 z roczną licencją Dostęp zabroniony! Komentarz: Dostęp do strony został zablokowany przez ESET NOD32 Antivirus. Strona znajduje sie na liście stron zawierających wirusy i inne niebezpieczne aplikacje. Lista jest definiowana przez producenta.
21.02.2012 14:56
0
To że dostęp zabroniony nie musi oznaczać od razu wirusa, to może być kwestia konfiguracji antywira, przecież wyłapuje nie tylko wirusy, ale także niechciane okienka, reklamy, aplikacje etc. Ale to Twój wybór, u mnie hula bez problemu, zresztą Norton jest bardzo dobrym antywirem.
21.02.2012 15:26
0
Ktoś wie może gdzie obejrzeć mogę transmisje z testów live?
21.02.2012 15:30
0
32. karollooOO Nigdzie bo niby po co transmitować takie coś. Co testy to samo głupie pytanie.
21.02.2012 15:40
0
w poprzednich latach były transmisje tylko nie pamiętam gdzie.
21.02.2012 16:08
0
A ja dopiero po obejrzeniu tego filmu zajarzyłem , że to własnie system W-duct odpowiadał za to tak zwane giętkie skrzydło co tak głośno było o nim, ale czajnik ze mnie :) A co z Caterham się dzieje Koval tylko 9 kółek , czyżby też jakaś awaria . @ karollooOO tez mi się zdawało że w tamtym roku oglądałem on-line testy , ale ręki uciąć nie dam bo możliwe ze to były treningi.
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się